Green

Green

Personaliti meminati warna biru & hijau

| Monday, March 28, 2011
Biru (Blue)
Karakter seseorang yang meminati warna biru boleh dikatakan memiliki sifat yang romantik dan lebih kepada rasa dalaman. Jenis personaliti seperti ini cenderung kepada sifat yang setia, menghargai sesuatu perhubungan sesama manusia, suka pada pergaulan, kadangkala suka berimaginasi dan nampak tenang dalam hubungan cinta.
Namun begitu, mereka adalah jenis yang sensitif dan kurang memberi saing kepada orang lain. Ini kerana jenis personaliti seperti ini terlalu mengikut rasa sensitiviti dalaman dan menghargai rasa orang lain.
Kebanyakan personaliti biru ini ada pada artis, penyajak, penulis, ahli musik, ahli philosofi.


Hijau (Green)
Personaliti hijau merujuk kepada seorang yang tenang, stabil, penyabar, bertanggung jawab dan berfikiran lebih positif. Kebanyakan personaliti hijau lebih mementingkan ketepatan, sesuatu yang sempurna (perfectionist), well manage( lebih terurus) dan matang dari segi perwatakan.
Namun, mereka agak perlahan dalam melakukan sesuatu keputusan atau tugasan, keran mereka terlalu mementingkan  ketepatan dan mutu sesuatu yang dilakukan. Keputusan yang diambil mengambil masa kerana personaliti ini mementingkan fakta realiti.
Personaliti ini didapati ada pada pengurus keluarga, accountant, scientist atau pengkaji.

Kesimpulannya, gabungan kriteria personaliti biru & hijau sangat menarik. Boleh dikatakan romantik yang bertanggungjawab, setia & matang dan berkarisma.
Untuk anda yang meminati warna biru & hijau, anda memang hebat. Syabas!

0 comments:

Post a Comment

 

Copyright © 2010 Blue & Hijau